Challenge yourself on our student competition and take action for the safety of future mobility!
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépjárműtechnológia Tanszéke „SAFETY FIRST!” néven csapatversenyt hirdet az egyetem hallgatóinak körében. Célunk a közlekedés biztonságával foglalkozó tudományterület népszerűsítése, illetve, hogy motiváljuk a téma iránt érdeklődőket. A verseny során szeretnénk támogatni a bekapcsolódó diákokat, hogy új és innovatív megoldásokat találjanak a közlekedésbiztonságot érintő aktuális problémák megoldására.
A VERSENY
Jelentkezéskor a csapatoknak a kijelölt témakörök egyikéhez kapcsolódó, 1 oldalas írásos kivonatot kell benyújtaniuk, amely bemutatja a csapat által megoldani kívánt biztonsági problémát és az általuk javasolt fejlesztési irányokat.
Az első fordulóban a csapatoknak egy 10 perces prezentációban kell bemutatniuk, hogy milyen lehetőséget látnak a választott biztonsági probléma megoldására. A prezentációt és a jelentkezéskor leadott kivonatot egy szakértői bizottság értékeli és választja ki a továbbjutókat.
A verseny második fordulójában részt vevő csapatok munkáját egy egyetemi konzulens támogatja, bekapcsolódva a fejlesztési folyamatba. A második fordulóban a csapatoknak egy átfogó leírást (6-10 oldal) kell benyújtaniuk az általuk fejlesztett koncepcióról és annak alkalmazhatóságáról, akár modell-alapú tesztekkel alátámasztva ennek előnyeit.
A harmadik fordulóban résztvevő csapatoknak egy demonstráción keresztül kell bemutatniuk az ötletük, koncepciójuk gyakorlati alkalmazását.
MIÉRT ÉRI MEG A HALLGATÓKNAK RÉSZT VENNI A „SAFETY FIRST!" VERSENYEN
A verseny lehetőséget ad a jelentkezők számára, hogy a megszerzett természettudományos, műszaki és matematikai ismereteiket együttesen alkalmazva költséghatékony koncepciókat alkossanak és fejlesszenek a közlekedésbiztonság területén. A tudásuk megmérettetése mellett ez egy kiváló alkalom a kapcsolatépítésre más hallgatókkal, ipari és akadémiai szakértőkkel egyaránt.
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
A csapatok 2024. március 8-ig küldhetik be az egyoldalas kivonatot.
Köszönjük a támogatóink, a Bosch és a JLR hozzájárulását a verseny megrendezéséhez!
Az ember és az automatizált rendszerek együttműködését segítőfunkciók/eszközök, a biztonságot növelő új módszerek a járművek és a közlekedésautomatizálás területén, a járművezető segítése kritikus szituációkban. Kapcsolódó területek:
Az elektronikus rendszerek meghibásodásának megelőzését, észlelését, kezelését támogató módszerek, védekezés a rendszereket érő fizikai, vagy kibertámadások ellen.
Innovatív megoldások az elektromos járművekkel kapcsolatban felmerülő új technológiák biztonsági kockázatának csökkentésére, például:
Innovatív rendszerek és megoldások fejlesztése, amelyek baleset esetén növelik az utasok biztonságát és minimalizálják az utasok sérülésének súlyosságát.
Sikeresen befejeződött a 2023-ban szervezett Safety First! Verseny. A verseny szervezésével elértük a kitűzött céljainkat, hiszen a jelentkező 6 csapat és 16 hallgató a járműbiztonság és kiberbiztonság szempontjából rendkívül fontos területeken mutatta be innovációs ötleteit. A 6 induló csapatból végül 3 jutott a döntőbe, ők azok, akik az első fordulóban bemutatott ötlettől el tudtak jutni a megvalósításig. Ezzel összehangban a döntős csapatok az utolsó fordulóban az alábbi működő modelleket mutatták be:A ShieldTech bemutatott egy a jármű-jármű (V2V) és jármű-infrastruktúra (V2I) kommunikáció védelmét szolgáló gépi tanulási modellt, mely alkalmas a jogosulatlan hozzáférés észlelésére és megelőzésére.
A Panaratas egy ROS2-alapú virtuális környezetet fejlesztett ki az intelligens közlekedési rendszerekben (ITS) található behatolásészlelő rendszerek (IDS) kiértékelésére.
A NAVSTAR kifejlesztett egy járművezető-figyelő rendszert, amely a beszédminták és a hangszín elemzésével azonosítja a vezető érzelmi állapotát.
A végső rangsor az alábbiak szerint alakult:
Gratulálunk a döntősöknek!
Safety First! is a team competition hosted by the Budapest University of Technology and Economics, Department of Automotive Technologies for university students. Our goal is to get more students involved in transport safety and motivate those interested in this field. The competition aims to encourage and support students in finding new and innovative solutions for today’s most significant transport safety issues.
During the application, teams must submit a one-page written abstract related to one of the specified transport safety categories describing the specific safety issue and their ideas about the possible development opportunities to resolve it.
For the first round the teams must make a 10-minute presentation about how they plan to resolve the specific safety issue. Entries are judged by an expert committee based on the written abstract and the presentation.
Teams selected to participate in the second round of the competition will be guided by a faculty advisor. For the second round, teams need to submit a 6–10-page document with a detailed description of the developed concept and the applicability of their proposed solution, potentially supported by model-based tests to show its benefits.
Teams selected for the final round are expected to demonstrate their ideas and potential applications of their concept.
WHY STUDENTS SHOULD PARTICIPATE IN THE SAFETY FIRST! COMPETITION
The competition gives young scholars an exciting opportunity to integrate and apply science, technology, engineering, and mathematics (STEM) concepts to develop a cost-effective solution for a transport safety issue. Besides being a great opportunity for students to compete, the competition also helps them to build connections with fellow students, industry, and academic experts.
CALL FOR SAFETY FIRST! COMPETITION ABSTRACTS
The call for abstracts will be closed on March 8, 2024. We encourage your participation in the Safety First! competition and look forward to receiving your abstract.
Functions/tools that support the cooperation between humans and automated systems, new safety-increasing methods in the field of vehicle and transport automation; assisting the driver in critical situations. Related areas:
Methods supporting the prevention, detection, handling of malfunctions in electronic systems, defense against physical or cyber-attacks.
Innovative solutions to reduce the safety risks of new technologies related to electric vehicles, such as:
Development of innovative systems and solutions that increase passenger safety in the event of accidents and minimize the severity of passenger injuries.
The Safety First! competition organized in 2023 has been successfully completed! We achieved our goals by organizing the competition, as the 6 teams and 16 students who applied presented their innovative ideas in areas extremely important from the point of view of vehicle safety and cyber security. Out of the 6 starting teams, 3 finally made it to the finals, they are the ones who were able to get from the idea presented in the first round to its implementation. In line with this, the finalist teams presented the following working models in the last round:
ShieldTech presented a machine learning model for the protection of vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) communication, which is suitable for detecting and preventing unauthorized access.Panaratas has developed a ROS2-based virtual environment for evaluating intrusion detection systems (IDS) in intelligent transport systems (ITS).NAVSTAR has developed a driver monitoring system that identifies the drivers’ emotional state by analyzing speech patterns and tone of voice.
The final ranking was as follows:
1st place: Panaratas
2nd Placed: ShieldTech
3rd Placed: NAVSTAR
Congratulations to the finalists!